چگونه یک سرویس دهنده پیام کوتاه انتخاب کنیم؟ |
تاريخ ثبت : ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه
چگونه یک سرویس دهنده پیام کوتاه انتخاب کنیم؟
1. هزینه ارسال هر پيام كوتاه چقدر است؟
هزينۀ پیام کوتاه در زمان انتخاب يك ارائه دهندۀ خدماتSMS عامل مهمي است. ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه از نظر سیستم محاسبه هزینه هر پیامک به دو دسته تقسيم مي شوند:
· بر اساس اعتبار: کاربر مبلغی بعنوان شارژ پرداخت می کند و با ارسال هر پيام كوتاه مبلغی از شارژ وی کسر می شود. بطور مثال کاربری 12 هزار تومان شارژ پرداخت می کند که به ازای ارسال هرSMS سیزده تومان از شارژ وی کسر می شود.
· بر اساس تعداد پيام كوتاه: كاربر تعدادي پيام كوتاه خريداري ميكند با ارسال هرSMS یک واحد از اعتبار وی کسر می گردد. فرضا کاربری 1000 پیام کوتاه خریداری می کند که با ارسال هر پیام 1 واحد از تعدادSMS خریداری شده کسر می شود.
بطور كلي هزينه هاي بلند مدت در سيستم اعتباری ارزانتر از زماني است كه هزينه ها بر اساس تعداد پيام كوتاه محاسبه ميشود.
2. آيا هزينه هاي جانبی دیگری وجود دارد؟
برخي ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه ممكن است بخشي از هزینه های مربوط به خدماتشان را پنهان كنند تا سرويسSMS آنها ارزانتر بنظر برسد. مواردی از قبیل هزينه هاي تنظيمات، پشتیبانی، و غيره. قبل از خرید مطمئن شويد هزينه هاي جانبی دیگری وجود ندارد.
3. آیا برای خرید پیامک حداقلی وجود دارد؟
بيشتر ارائه دهندگان خدماتSMS چیزی بنام حداقل خرید دارند و از مشتريانشان مي خواهند كه در هر بار خرید مثلا حداقل 5000 اعتبار يا بيشتر خريد نمايند. بهتر است شرکتی را انتخاب نمائيد كه داراي حداقل خريد كم و يا فاقد آن باشد.
4. آيا پيام کوتاه خريداري شده دارای تاریخ انقضاء می باشد؟
در برخي ارائه دهندگان خدمات پيام كوتاه چنانچه اعتبارخريداري شده در يك دورۀ زماني مشخص (مثلا 3 ماه) مورد استفاده قرار نگيرد باطل مي شود. بهتر است خدمات دهنده ای را انتخاب کنید که چنین محدودیتهائی نداشته باشد.
5. گستردگي پوشش شبكه ارائه دهندۀ خدمات پيام كوتاه چقدر است؟
پوشش شبكه يك عامل مهم برای كاربران است، چون اين امكان وجود دارد كه ارائه دهندۀ خدمات پيام كوتاه نتواند پيامها را به موبایل مقصد و يا اپراتورهاي تلفن همراه تحويل دهد. بررسي كنيد كه ارائه دهندۀ خدمات قادر به ارسالSMS به کلیه اپراتورهای مورد نیاز شما باشد.
6. كيفيت شبكه ارائه دهندۀ خدمات پيام كوتاه چگونه است؟
برخي ارائه دهندگان خدمات براي هر پيام كوتاه مبلغ بسيار پائيني اخذ مي كنند، اما كيفيت کارشان ضعيف است وSMS ها ممكن است اصلا به موبایل مقصد نرسد و يا پس از يك تاخير طولاني برسد. كاربران قبل از خرید بايد كيفيت شبكۀ ارائه دهندۀ خدماتشان را به دقت بررسی نموده و براي امتحان تعدادی پيامک آزمايشي ارسال كنند.
7. از چه روشهائی می توانSMS ارسال کرد؟
بررسي كنيد كه آيا ارائه دهندۀ خدمات پيام كوتاه براي ارسال و دريافتSMS، از متداول ترين پروتکل ها مانندHTTP (رايج ترين و ساده ترين روش براي استفاده)، XML رويHTTP (وب سرویس) وDLL پشتيباني مي كند يا نه.
8. آيا برای برنامه نویسان راهنماهای کاملی جهت ارسال و دریافتSMS وجود دارد؟
راهنما و نمونه کد به زبانهای برنامه نویسی مختلف از نظر برنامه نویسان فوق العاده گرانبها هستند چون مي توانند در وقت و هزينۀ شان صرفه جوئي كنند. برخي ارائه دهندگان خدمات كاربران را وادار مي كنند تا پيش از دريافت راهنمای ویژه برنامه نویسان و يا كدهای نمونه از وب سايت در جائی ثبت نام كرده يا خريدي انجام دهند كه لزومي ندارد.
9. چه روشهائی براي پرداخت/خرید وجود دارد؟
غالباSMS ها و یا شارژها از وب سايت شرکت ارائه دهنده خدمات خريداري مي شوند، بنابراين بيشتر ارائه دهندگان خدمات پيام کوتاه، پرداخت آنلاين با كارتهاي اعتباري را پشتيباني مي كنند.
10. آيا شرکت ارائه كنندۀ خدمات قابلیت دریافت پیامک دارد؟
11. خدمات پشتيباني چقدر معتبر است؟
يك ارائه كنندۀ خوب خدمات پيام كوتاه بايد يك گروه پشتيباني داشته باشد كه درك كاملي از سيستم خود داشته باشد. اعضاي گروه بايد قادر باشند انواع سئوالات و اشكالات را پاسخ داده و حل نمايند. كيفيت خدمات پشتيباني انعكاس دهندۀ كيفيت سایر خدمات شركت است، و خریداران مي بايست قبل از خرید هم پشتيباني تلفني و هم ايميل را كنترل نمايند.
با افتخار میگوییم شرکت مهندسی پارنما پردازان کابر تمامی قابلیت های یک سرویس دهنده مناسب را برای رفاه کاربران خود فراهم نموده است.
پشتیبانی کابر